onsdag 4 april 2012

Lillgalten

I förra veckan hade jag fint besök från storstan av Uffe Moberg som passar på att resa runt lite innan beräknad nedkomst. Det regnade inne i stan på tisdagen men vädret var ok ute vid kusten så vi tog en sväng till Marna. Uffe var i god form och höll på att flasha Junkyard men en bit av underclinggreppet lossnade och han for i backen med dunder och brak. Han tappade nog gnistan för det problemet då för sedan gick det inte vägen. Vi kände en del på Trin tragula också men behöver finslipa första flyttet ytterligare innan man har någon framgång där men det närmar sig.
Svarta katten och Etage fick vi i alla fall ta oss upp för men mycket mer blev det inte den dagen.

På torsdagen packade vi oss iväg i ottan med riktning mot Lillgalten. Jag hade en del oplockade gåsar där ute sedan förra säsongen som jag gärna ville besegra. Monkey business var en av dom och i fjol klarade jag alla delar ganska smidigt men kunde bara inte länka. Vi riggade kameran och jag klev på men fick inte till starten alls. Även Uffe gjorde ett par försök utan framgång så modet började sjunka lite. Till slut hittade jag betan igen och det hela var snabbt överstökat. Uffe gled lika lätt upp utan att något fastnade på film.

Glada i hågen trampade vi vidare bland alla omkullblåsta träd ut till Porcellusblocket i jakt på i första hand just Porcellus som vi båda sände på första försöket för säsongen och nu kändes allt hur bra som helst! Prestertbärs var att vänta till kvällen. Orne var näst på tur och efter att ha provat lite fick jag komma upp på fjärde försöket. Uffe kom upp han också men då var batteriet i kameran slut.

Nog var det bra stick men formen känns jäkligt bra nu. Känns som att årets mål är inom räckhåll.

Har klippt ihop en snutt från torsdagen och gjort så gott jag kunnat med den utrustning jag besitter.

Lillgalten 20120329 from Jörgen Boija on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar